Jak pořídit poutavé a kvalitní fotky pro svou nabídku?

Obrázek vydá za tisíc slov. Přísloví je to velmi otřepané, nicméně stále velmi pravdivé. Sebelepší popis, výběr barvitých slov a originálních formulací nenahradí kvalitní fotku. Perfektní prezentace nabídky by měla být samozřejmostí, protože právě dobré obrázky jsou nejlepším prodejním argumentem. Ukažte svým zákazníkům, že opravdu stojí za to, nakoupit právě vaše zboží a využít zrovna vaše služby.

Jak má vypadat ideální fotka?

  • Pro atraktivní a poutavou nabídku od vás potřebujeme nejlépe pět až šest kvalitních fotografií, minimálně však čtyři. Nejlepší foto použijeme pro banner nabídky, ostatní pak do galerie.
  • Pokud můžete, vždy použijte raději fotoaparát než mobil. Snímky z fotoaparátu budou kvalitnější a půjdou snáze upravit.

  • Používejte největší možné rozlišení fotografií, minimálně však 2 000 × 1 000 ob (600 kB)
  • Zkuste zachytit fotografovaný předmět nebo místnost z různých úhlů.
  • Foťte vždy na šířku, pak můžeme s fotkou lépe pracovat, ořezávat a upravovat ji. Sami nepoužívejte žádné filtry ani úpravy, nechte to na našich zkušených graficích.

  • Pokud je to možné, dejte přednost focení za denního světla, ale pozor na přímé slunce, aby fotka nebyla přesvícená.
  • Dbejte na to, aby fotky byly ostré.
  • Máte-li svou nabídku či provozovnu nafocenou profesionálem, pošlete nám od něj fotky v co nejvyšší kvalitě.
  • Fotky musí být barevné, nikoliv černobílé a nesmí obsahovat žádné texty, vodoznaky či copyright značky.

Co zachytit a co ne?

  • Fotky musí co nejlépe vystihovat vaši nabídku. Na fotce by nemělo být nic, co s nabídkou nesouvisí. Nabízíte-li například menu s pečeným kuřetem a hranolky, nefoťte je společně se salátem či nápojem, které nejsou součástí nabídky.
  • Zachyťte celou nabídku tak, jak ji skutečně budete prodávat. Zákazník chce vidět to, co opravdu dostane. Například pokud nafotíte kuře s hranolky a poté se na poslední chvíli rozhodnete změnit přílohu, nelze takovou fotografii použít.
  • Dejte pozor, co se nachází v pozadí fotografie.

  • Pokud jsou na fotografii lidé, je nutné mít jejich svolení k užití snímku pro prodejní a reklamní účely.
  • Vyvarujte se fotografování značek. Na obrázcích se nesmí objevit loga různých značek nápojů, jako Coca Cola a podobně.

Naši grafici pro atraktivnější vzhled vašich nabídek využívají fotobanku Shutterstock, kde získávají například fotky pozadí pro zboží či ilustrační tematické fotografie. Nic ale nenahradí vaše vlastní kvalitní fotky, které jsou nezbytnou podmínkou pro spuštění vaší akce. V žádném případně však nestahujte fotografie z Googlu či jiných zdrojů, k nimž nemáte práva. Takové nemůžeme ani nechceme používat.

Co je důležité, když nabízíte jídlo, služby, ubytování nebo zboží?

Gastro

  • Minimální rozměr fotografií je 2000 × 1 000 ob, velikost min. 600 kB
  • Pro spuštění vaší nabídky musíme mít minimálně 4 kvalitní fotografie. Jednu využijeme na hlavní banner, další do náhledu.
  • Myslete především na to, aby jídlo vypadalo čerstvě a lákavě. Pokud byste si ho ani sami podle fotky nevybrali, zkuste pořídit fotky jinak.

  • Zachyťte ideálně celé menu, které nabízíte, nejlépe z více úhlů, a pak také každé nabízené jídlo zvlášť.
  • Věnujte pozornost tomu, na co pokládáte talíře. Nejlepší je čistý stůl bez dalších dekorací, pestrobarevných ubrusů a podobně.
  • Zkuste na snímek dostat celé talíře i trochu prostoru kolem, aby se s fotka dala oříznout na potřebné rozměry.

  • Obrázek by neměl zachycovat žádná loga, například nápojů jako je Coca Cola apod. Pokud je nápoj součástí nabídky, nalijte ho do sklenice a foťte tak.
  • Nezapomeňte prezentovat i vaši restauraci či kavárnu jako takovou. Ideální je fotka interiéru i exteriéru. Nejlépe zkuste více fotek z různých úhlů, abychom mohli vybrat tu nejatraktivnější.

Zboží

  • Pro prezentaci vašeho zboží potřebujeme dva formáty: širokou fotografii pro hlavní banner a dále obrázky jednotlivých variant.
  • Ideální rozměr obrázku pro banner je 2000 × 1000 ob, velikost min. 600 kB. Fotka pro banner by měla obsahovat výběr variant na hezkém pozadí, popřípadě na bílém pozadí, které naši grafici upraví.

  • Ideální́ rozměr fotografií jednotlivých variant zboží je 2000 × 2000 ob, velikost min. 600 kB. Fotky můžete pořídit na šířku, na čtvercový formát si ořezáváme sami. Jen berte při focení v úvahu, že se předmět do čtvercového výřezu musí vejít.

  • Přílišná kreativita je v tomto případě spíše na škodu, zboží nafoťte na jednobarevném, ideálně bílém pozadí, aby vyniklo zboží samotné.
  • Pozor na stav zboží při focení, mělo by být vybalené z obalů, čisté, oblečení by nemělo být zmačkané a neměly by být viditelné visačky.

Služby

  • Minimální rozměr fotografií je 2000 × 1000 ob, velikost min. 600 kB

  • Vaše nabídka musí obsahovat minimálně 4 fotografie – jedno hlavní foto na banner a nejméně tři fotografie do náhledu.
  • Nezapomeňte na obrázek vaší provozovny. Zkuste pořídit fotku z více různých úhlů a ujistěte se, že interiér působí čistě a upraveně. Pozor na drobnosti, jako kýbl a mop opřený v rohu, nedojedená svačina odložená na recepčním pultu nebo šmouhy na skleněném stolku a podobně ;)

  • Nevytvářejte sami žádné koláže, například obrázky „před“ a „po“ u nabídek jako jsou kosmetické a kadeřnické služby, čištění interiéru vozu a podobné. Fotky, které chcete na tuto ukázku použít, nám zašlete samostatně, každou zvlášť.

Cestování

  • Minimální rozměr fotografií je 2000 × 1000 ob, velikost min. 600 kB
  • Ukažte potenciálním hostům co nejvíce ze svého hotelu či penzionu, aby se měli podle čeho rozhodnout právě pro vás.

  • Samozřejmostí by měly být fotografie samotných pokojů, restaurace a budovy, nezapomeňte ani například na dětský koutek, posilovnu či dětské hřiště a wellness, pokud je hosté mohou využít.
  • Při focení interiéru dbejte na čistotu. Na obrázku by se neměl nacházet zapomenutý vysavač, neustlané postele, roztažené záclony, nevynesený koš a podobně.

  • Nalákejte hosty na obrázky okolí hotelu, přírodu či památky, které budou mít nedaleko, ideálně nafocené ve více ročních obdobích. 

Zpět na výpis článků

Související články


Nahoru