1. Na první dobrou. Kdybyste si měli zapamatovat jedinou poučku o psaní nabídky, byla by to tahle: zákazník chce na první pohled vidět, co za své peníze získává.
Mám napsat dlouhý nebo krátký text?
Odpověď není jednoznačná. Ke každé vaší akci byste měli přistupovat individuálně.
Co ale platí určitě, je, že byste vaše potenciální zákazníky neměli zahltit záplavou textu. Zákazníci ve více než 30 % případů nakupují z mobilu – na něm tím spíše nečtou dlouhé texty. Na stránce nabídky nestráví více než 1 minutu, a zda se prokoušou dál, se rozhodují během několika sekund. Různé studie uvádějí, že lidé na webu čtou pouze okolo 20 % textu. To na Slevomatu vychází na titulek a první dva odstavce. Ty proto musí být jasné a lákavé. Zároveň dávejte pozor na nadměrné krácení textu. Delší text ponechte u dražších nabídek, například na pobyt nebo zájezd. Stejné platí i pro zboží v hodnotě tisíců korun (matrace), kdy chce zákazník vědět, za co zaplatil. Novinku na trhu (superpotraviny, neznámou adrenalinovou aktivitu) rovněž lépe prodáte delším textem. |
2. Jak psát titulek. Už z titulku musí být jasné, co zákazník obdrží. Nadpisem chyťte zákazníka za srdce a odlište se v něm od ostatních akcí.
Zvláště to platí pro nabídky, které se často opakují a máme je od různých poskytovatelů. Udělejte tu svou výjimečnou.
Špatně: „Výlet do Drážďan vlakem“
Správně: „Svět orchidejí v Drážďanech“
3. Do pole „Obsahuje“ vyplňte opravdu vše, co zákazník dostává.
4. Text pište jako převrácenou pyramidu. To nejdůležitější je na začátku, na konci můžete vypíchnout zajímavosti. Vaši přidanou hodnotu specifikujte hned v 2. odstavci (máte nejmodernější laser arénu ve městě, hned u hotelu je cyklostezka nebo minizoo, tatarák děláte škrábaný, ne mletý atd.)
5. Text čleňte do menších odstavců. Lépe se pak čte. Stačí 3–4 řádky na každý.
6. Nepište v 1. osobě. Protože se nabídky nacházejí na stránce Slevomatu, který produkty a zážitky zprostředkovává, texty jsou vždy ve 3. osobě.
Špatně: „Představujeme sortiment naší kavárny. Najdete u nás bagety, ciabatty…“.
Správně: „Delikatesy z kavárny Dolce Vita vás dostanou svou chutí a navíc zaženou i hlad během náročného pracovního dne.“
7. Krátký titulek by měl vystihnout to nejlepší z nabídky (4* wellness s all inclusive v Harrachově). Dlouhý titulek by měl hlavní sdělení rozvinout a upřesnit (Špičkový wellness v Harrachově s večerním all inclusive na alko i nealko).
8. V titulcích ani textu zbytečně nepoužívejte cizí slova ani odborné výrazy. Vysvětlujte podrobně, ale srozumitelně – především pokud se jedná o novinku na trhu nebo ošetření na klinice (zuby, zkrášlovací procedury).
Špatně: „Luxusní dárková kazeta BIO-PHASE2 HYALURON COMPLEX“
Správně: „Omlazující péče s kyselinou hyaluronovou v dárkové kazetě“
Ideální je v takovém případě připojit video.
9. Popište to, co zákazníky zajímá. U restaurace chce host vědět spíše, jaké pivo točíte, než to, že máte salonek pro pořádání akcí. V kadeřnictvích bude klientky a klienty zajímat, jakou značku kosmetiky používáte. U masáží popište rozdíly mezi jednotlivými druhy.
10. Nepoužívejte velká písmena a zvláště ne tak, aby v jednom slově byla jen velká písmena. To platí i pro titulky.
Prohlédněte si ukázky vzorových nabídek
Cestování – zájezdy do zahraničí
Cestování – pobyt v Česku a okolí
Krása, zdraví a relaxace (masáž)