Aby byly vaše akce lákavé. 10 zlatých pravidel, jak psát texty

1. Na první dobrou. Kdybyste si měli zapamatovat jedinou poučku o psaní nabídky, byla by to tahle: zákazník chce na první pohled vidět, co za své peníze získává.

Mám napsat dlouhý nebo krátký text?

2. Jak psát titulek. Už z titulku musí být jasné, co zákazník obdrží. Nadpisem chyťte zákazníka za srdce a odlište se v něm od ostatních akcí.

Zvláště to platí pro nabídky, které se často opakují a máme je od různých poskytovatelů. Udělejte tu svou výjimečnou.

Špatně: „Výlet do Drážďan vlakem“

Správně: „Svět orchidejí v Drážďanech“

3. Do pole „Obsahuje“ vyplňte opravdu vše, co zákazník dostává.

4. Text pište jako převrácenou pyramidu. To nejdůležitější je na začátku, na konci můžete vypíchnout zajímavosti. Vaši přidanou hodnotu specifikujte hned v 2. odstavci (máte nejmodernější laser arénu ve městě, hned u hotelu je cyklostezka nebo minizoo, tatarák děláte škrábaný, ne mletý atd.)

5. Text čleňte do menších odstavců. Lépe se pak čte. Stačí 3–4 řádky na každý.

6. Nepište v 1. osobě. Protože se nabídky nacházejí na stránce Slevomatu, který produkty a zážitky zprostředkovává, texty jsou vždy ve 3. osobě.

Špatně: „Představujeme sortiment naší kavárny. Najdete u nás bagety, ciabatty…“.

Správně: „Delikatesy z kavárny Dolce Vita vás dostanou svou chutí a navíc zaženou i hlad během náročného pracovního dne.“

7. Krátký titulek by měl vystihnout to nejlepší z nabídky (4* wellness s all inclusive v Harrachově). Dlouhý titulek by měl hlavní sdělení rozvinout a upřesnit (Špičkový wellness v Harrachově s večerním all inclusive na alko i nealko).

8. V titulcích ani textu zbytečně nepoužívejte cizí slova ani odborné výrazy. Vysvětlujte podrobně, ale srozumitelně – především pokud se jedná o novinku na trhu nebo ošetření na klinice (zuby, zkrášlovací procedury).

Špatně: „Luxusní dárková kazeta BIO-PHASE2 HYALURON COMPLEX“

Správně: „Omlazující péče s kyselinou hyaluronovou v dárkové kazetě“

Ideální je v takovém případě připojit video.

9. Popište to, co zákazníky zajímá. U restaurace chce host vědět spíše, jaké pivo točíte, než to, že máte salonek pro pořádání akcí. V kadeřnictvích bude klientky a klienty zajímat, jakou značku kosmetiky používáte. U masáží popište rozdíly mezi jednotlivými druhy.

10. Nepoužívejte velká písmena a zvláště ne tak, aby v jednom slově byla jen velká písmena. To platí i pro titulky.

Prohlédněte si ukázky vzorových nabídek

Cestování – zájezdy do zahraničí

Cestování – pobyt v Česku a okolí

Obecná služba (zážitek)

Krása, zdraví a relaxace (masáž)

Krása, zdraví a relaxace (kadeřnictví)

Restaurace, kavárny, bary

Móda

Zpět na výpis článků

Související články


Nahoru