
Pojištění storna: Za zrušenou dovolenou dostanete nejméně 90 % peněz zpět
Život je plný překvapení a některá nemusejí být tak docela příjemná. Pokud se vám přihodí, že místo odjezdu na dovolenou musíte sami zůstat doma v posteli, postarat se o nemocné děti či prarodiče nebo vyřešit nehodu s autem, kterým jste měli jet, uvítáte naši novou službu: pojištění stornopoplatků.
Díky naší spolupráci s pojišťovnou Colonnade už nebude nemoc, úraz nebo jiná podobná komplikace znamenat, že přijdete o peníze, které jste zaplatili za dovolenou. Pokud ji musíte zrušit těsně před odjezdem, znamená to, že vám ubytovatel nevrátí ani korunu. Pojištění storna pro vás tuhle situaci vyřeší a vy dostanete zpátky minimálně 90 % ceny. Stačí včas toto pojištění sjednat a můžete v klidu spát.
Jak to funguje?
Pojistit si můžete soukromou i pracovní cestu, po Česku i v zahraničí. Nezáleží na tom, jestli budete ubytovaní v hotelu, v penzionu nebo na chalupě či v kempu. Důležité je, že jste si pobyt u nás na Slevomatu vybrali rovnou s termínem a také hned při objednání zaplatili.
Na co se pojištění storna vztahujePojišťovna Colonnade uznává nadstandardní množství důvodů, když nebudete moct na svou cestu vyrazit. Kromě úrazu nebo nemoci včetně covid-19 u vás nebo vašich spolucestujících jsou to také třeba:
A na co naopak ne…
Kompletní seznam toho, co pojištění storna kryje a co ne, naleznete v pojistných podmínkách a předsmluvních informacích. Doporučujeme si je projít. |
Proč je to výhodné?
V případě, že dovolenou budete muset zrušit nebo přerušit, pojišťovna vám vyplatí minimálně 90 % nákladů na storno poplatky. Tím se rozumí předem uhrazená záloha nebo plná cena pobytu, kterou vám hotel nebo jiný ubytovatel podle svých obchodních podmínek nevrátí. V případě přerušení už začaté dovolené se jedná o poměrnou část těchto nákladů. Vaše spoluúčast je tedy maximálně 10 %.
Jak se pojistit?1) Vyberte si u nás pobyt u moře, v horách, na venkově nebo ve městě, kdekoliv vám udělá radost. Abyste si mohli sjednat pojištění stornopoplatků, musíte si zvolit pobyt rovnou s konkrétním termínem a okamžitou platbou. Pojištění lze sjednat i v případě, že chcete platbu rozdělit na zálohu a doplatek. 2) V nákupním košíku zaškrtněte „Chci pojistit storno pobytu“. Cena za pojištění pro všechny účastníky pobytu se vám rovnou automaticky vypočítá. 3) V dalším kroku vyplňte jména a data narození všech účastníků dovolené včetně dětí. Maximální počet pojištěných osob je 10. 4) Na závěr proveďte platbu celkové částky. Do vaší mailové schránky vám dorazí pojistná smlouva a podrobné informace od pojišťovny. Najdete je také na svém voucheru od Slevomatu. A můžete se těšit na dovolenou! |
Dovolená se nekoná, chci vyplatit pojistku
Jestli opravdu budete mít tu smůlu a nebudete moci na svou vysněnou cestu vyrazit, kontaktujte neprodleně pojišťovnu Colonnade. Nejlépe online na jejích internetových stránkách, e‑mailem skody@colonnade.cz. Uveďte číslo pojistné smlouvy, které najdete po sjednání pojištění ve svém e‑mailu „Potvrzení o uzavření pojistky“ nebo na svém voucheru. Pak bude třeba pojišťovně platbu za pobyt prokázat, například výpisem z internetového bankovnictví nebo kopií příjmového dokladu ubytovatele. Doložit musíte také důvody zrušení nebo přerušení cesty. Jakmile bude pojišťovna všechny doklady mít, vyplatí vám pojistné plnění do 15 dní.
Nejčastější otázky o pojištění storna
Za storno poplatky považuje pojišťovna předem uhrazenou zálohu nebo plnou cenu pobytu, kterou se vám nevrátí, pokud dovolenou zrušíte nebo přerušíte. V případě přerušení cesty se jedná o poměrnou část těchto nákladů. Díky našemu pojištění stornopoplatků od pojišťovny Colonnade se vám v případě, že nebudete moct odjet, vrátí minimálně 90 % storno poplatků. Když budete chtít pojištění uplatnit, bude třeba pojišťovně prokázat jednotlivé platby, například výpisem z účtu nebo potvrzením o přijetí platby od Slevomatu. Doložit budete muset také důvody zrušení nebo přerušení vaší cesty. |
Pojištění se vztahuje na všechny osoby uvedené v pojistné smlouvě, identifikované jménem, příjmením a datem narození. Nezapomeňte proto při sjednávání pojištění uvést všechny své spolucestující. Pojistit lze maximálně 10 osob. |
Vztahuje se pojištění i na covid-19?
Ano. Pokud lékař nebo hygiena komukoliv z pojištěných osob nařídí osobní karanténu v souvislosti s onemocněním covid-19, můžete pojištění storna uplatnit. |
Co když nemohu odjet kvůli nemoci někoho z rodiny?
Pojištění se na vás vztahuje i v případě, že nemůžete na dovolenou odjet nebo se musíte dříve vrátit kvůli úrazu či nemoci někoho z rodiny, kdo s vámi sice necestuje, ale o něhož se musíte doma prokazatelně postarat. |
Jezdíme vlastním autem, co když cestou havarujeme? Platí pojištění i v tomto případě?
Ano. Jestliže se vám cestou přihodí něco nečekaného, jako je nehoda auta, a vy budete muset dovolenou přerušit nebo ukončit, můžete využít pojištění stornopoplatků. |
Ano. Pokud jste nuceni zrušit cestu kvůli vážné nemoci, úrazu či úmrtí psa nebo kočky, vztahuje se na tento důvod také pojištění storna. Podmínkou je, že s vámi mazlíček žije ve společné domácnosti a vy nebo váš partner jste jeho majiteli. Tuto skutečnost musíte prokázat, například tím, že jste jako majitelé uvedeni v pase mazlíčka. |
Kryje mi toto pojištění storna i náklady na cestovní pojištění?
Ne. Pojištění storna kryje výhradně náklady, které vzniknou kvůli zrušení cesty z oprávněných důvodů. Ty jsou vyjmenovány v pojistné smlouvě a pojistných podmínkách. |
Změna termínu není problém. Aby pojištění zůstalo platné i pro nový termín, musíte provést změnu termínu vždy výhradně přes oddělení zákaznické péče Slevomatu. To zajistí, aby se změna promítla i do vaší pojistné smlouvy. Pokud by došlo ke změně termínu nikoliv na vaše přání, ale ze strany ubytovatele (výjimečné případy jako např. havárie v hotelu apod.), je třeba kontaktovat Slevomat, aby byla změněna i smlouva o pojištění stornopoplatků. Vše s vámi opět vyřídí naše zákaznická péče. |
Jakým způsobem mohu změnit pojištěné osoby?
Pokud jedete na dovolenou v jiné sestavě a potřebujete změnit pojištěné osoby, kontaktujte vždy výhradně oddělení zákaznické péče Slevomatu. Nezapomeňte vždy uvést číslo pojistné smlouvy. |
Jak mám postupovat, když potřebuji nahlásit pojistnou událost a uplatnit pojištění?
Jestliže se opravdu přihodí nemoc nebo jiná nešťastná událost a vy nemůžete vyrazit na cestu, kontaktujte neprodleně pojišťovnu. Nejlépe online na https://www.colonnade.cz/nahlasit-skodu nebo e‑mailem skody@colonnade.cz. Vždy uvádějte číslo pojistné smlouvy, které najdete po sjednání pojištění ve svém e‑mailu „Potvrzení o uzavření pojistky“ nebo na svém voucheru. |
Jaké dokumenty jsou potřebné pro vyplacení náhrady škody?
Po nahlášení události vás bude pojišťovna informovat o všech dokladech, které je potřeba předložit. Půjde hlavně o doklady o zaplacení pobytu, o výši storno poplatku od ubytovatele a také o důvodu, proč nemůžete vycestovat nebo se musíte z dovolené předčasně vrátit. |
Jak dlouho trvá a jakým způsobem je vyplacena náhrada škody?
Náhradu škody vám pojišťovna vyplatí po oznámení události. Nejprve budete muset vyplnit a zaslat všechny potřebné dokumenty, pojišťovna je prověří a pak vám bez zbytečného odkladu – nejpozději do 15 dnů – na váš účet peníze za stornopoplatky vyplatí. |
Jak dlouho předem mohu zrušit cestu a požádat o úhradu storno poplatků?
Pojištění můžete zakoupit současně se zakoupením pobytu, tedy klidně i půl roku před odjezdem. Pojištění se vztahuje na důvody mimo vaši kontrolu, které vám zabrání na dovolenou nastoupit 30 dní a méně před plánovaným odjezdem. Na přerušení nebo předčasné ukončení vašeho pobytu se pojištění vztahuje až do posledního dne dovolené. |
Lze odstoupit od smlouvy a budou mi vráceny peníze?
Ano, od smlouvy lze odstoupit do 14 dnů od sjednání pojištění, a to v případě, že jste si ho sjednali nejméně 30 a více dní před odjezdem. Pro odstoupení od smlouvy o pojištění kontaktujte zákaznickou péči Slevomatu. |
Proč u některých nabídek není možné pojištění storna uzavřít?
Pojištění lze zatím sjednat pouze u pobytů s online termínem a jen pro hotely, které mají možnost změny termínu 3 a více dní předem. U hotelů, které tuto podmínku nesplňují, vám pojištění zatím nenabídneme. Stejně tak není nabídka pojištění zatím dostupná v případě, kdy si u nás zakoupíte pobyt bez online rezervace termínu. |
Je možné využít při platbě pojištění kredity nebo slevový kód?
Ne. Slevové kódy ani kredity ze slevových či propagačních akcí a soutěží nelze využít na platbu za pojištění stornopoplatků. Přednabité kredity a kredity z dárkových poukazů na tuto službu využít můžete. |
Je možné zakoupit pojištění při pobytu hrazeném z FKSP?
Ne. Bohužel to není možné. |
Jak se vám článek líbil?