Rozvoj průmyslu vedl v 19. století v Evropě k mohutné výstavbě železnic. Také v habsburské monarchii, jejíž součástí byly i České země, začala stavba železničních drah. První lokomotivy, které brázdily naši zem, byly vyrobené v Anglii na počátku 40. let 19. století.
První parovůz vyrobený v Českých zemích byl poctěn hrdým názvem Český lev. Poprvé byla souprava tažená tímto parovozem předvedena před palácem Žofín v roce 1841 coby velká atrakce. Českého lva sestrojili v pražské Breitfeldově továrně. Souprava byl úspěšně předváděna v květnu téhož roku, kdy jezdila po krátké kruhové železnici na Slovanském ostrově. Teprve o čtyři roky později, dne 20. srpna 1845, byl zahájen provoz na olomoucko-pražské dráze, spojující Prahu a Vídeň. Český lev tak byl průkopníkem v parní železnice a ve výrobě parních strojů v Českých zemích.
Dětský vláček pro 12 dětí je funkčním modelem původní soupravy tažené parovozem. Český lvíček je jediným modelem svého druhu na světě, reprezentující původní soupravu. Jedná se o zakázkovou ruční práci, kombinující současné i tradiční technologie výroby a zpracování železa a dřeva.